Články - detail

Domů dash Články dash Lze pomoci medicíně a přírodě při umělém oplodnění?
Lze pomoci medicíně a přírodě při umělém oplodnění?
calendar 21. 10. 2009

Lze pomoci medicíně a přírodě při umělém oplodnění?

Umělé oplodnění je záležitost, která vyžaduje vytvoření optimálních podmínek. Některé musíte nechat na lékařích a přírodě, ale o ostatní se můžete snažit sama.

Možná jste se už smířili s tím, že miminko vám samotným nepůjde tak snadno jako třeba některým ženám, které znáte, a tak budete muset podstoupit IVF neboli fertilizaci in vitro. Co ale třeba dál hledáte, jsou rady, jak na to, abyste udělala vše co nejlépe. Ano, umělé oplodnění je záležitost, která vyžaduje vytvoření optimálních podmínek. Některé musíte nechat na lékařích a přírodě, ale o ostatní se můžete snažit sama. Mezi ně patří několik následujících.

Před IVF:


  • Snažte se o vyváženou, zdravou stravu.
  • Pokuste se docílit optimální váhy. Index tělesné hmotnosti nad 30 může negativně ovlivnit výsledek IVF. Ideální je mezi 20 a 25.
  • Promluvte s lékařem o všech lécích, vitamínech a bylinkách, které užíváte.
  • Nekuřte, nepijte alkohol a omezte kofein.
  • Střídmé cvičení prospěje vašemu tělu i psychice, nebraňte se mu.

Během IVF cyklu:


  • Pokračujte se zdravou výživou. Samozřejmě se vyhýbejte alkoholu, cigaretám a kofeinu.
  • Spěte dostatečně dlouho, minimálně 8 hodin denně. Spánek podporuje imunitní systém a relaxuje.
  • Cvičení nezavrhujte, ale dbejte na to, aby nebylo příliš namáhavé. Co třeba zkusit jógu?
  • V tomto období dietu už dále nedržte. Úbytek více než 10 % váhy může výsledek IVF negativně ovlivnit.
  • Vyvarujte se ryb obsahujících vysoké množství rtuti. To je například žralok, mečoun a makrela. Naopak málo rtuti obsahuje losos.
  • Snažte se nestresovat se.

Po přenosu embrya:


  • Nejezte jídlo starší 12 hodin.
  • Vyvarujte se nadměrnému cvičení. Ideální jsou pro toto období procházky.
  • Dobře spěte.
  • Nezvedejte nic těžkého (pozor na posilovny).
  • Vyvarujte se extrémnímu teplu. To znamená nenavštěvujte saunu ani teplé vířivky.
  • Pro vytváření nových buněk je důležitý příjem vody. Dostatečný pitný režim také zabraňuje zácpě.
  • Některé výzkumy prokazují lepší výsledky IVF při snaze o snížení stresu. V tom vám mohou pomoci například dechová cvičení, meditace nebo jóga. Důležité je dělat to, co vás baví a u čeho můžete spokojeně relaxovat.

Zdroj: www.ivf.ca

(skl)

Kvalita spermií. Jaké faktory ji ovlivňují?

Kvalita spermií. Jaké faktory ji ovlivňují?

Neplodnost patří mezi problémy, se kterými se potýká celá řada párů. Ačkoli je neschopnost počít dítě velmi často spojována se zdravotními komplikacemi na straně ženy, ve skutečnosti se jedná o diagnózu celého páru. Navíc se na problémech s úspěšným otěhotněním v posledních desetiletích stále více podepisuje právě mužský faktor. Souvisí to se skutečností, že se snižuje jak množství, tak kvalita spermií.

Číst více
Social freezing jako možnost uchování „mladých“ a zdravých vajíček a spermií

Social freezing jako možnost uchování „mladých“ a zdravých vajíček a spermií

Každý z nás, ať už žena, či muž, se může rozhodnout uchovat své zárodečné buňky do budoucna – současné metody umožňují nejenom zmrazování spermií mužů, ale také vajíček žen. Důvody pro tyto kroky souvisí s celou řadou životních okolností, některé mohou být spojené se životním stylem, jiné naopak se zdravotními problémy, onemocněními nebo plánovanými zákroky. Cílem je uchovat zdravá vajíčka nebo spermie na později, až nastane ten správný čas na založení rodiny.

Číst více