Seznamte se s 5 potravinami zvyšujícími plodnost

Jedním z faktorů, které mají vliv na plodnost ženy i muže, je složení stravy. Vhodné potraviny ve vhodném množství dokážou pozitivně ovlivnit nejen kvalitu vajíček a schopnost oplodnění, ale i kvalitu a množství spermií.

Seznamte se s 5 potravinami zvyšujícími plodnost

Seznamte se s 5 potravinami zvyšujícími plodnost Jedním z faktorů, které mají vliv na plodnost ženy i muže, je složení stravy. Vhodné potraviny ve vhodném množství dokážou pozitivně ovlivnit nejen kvalitu vajíček a schopnost oplodnění, ale i kvalitu a množství spermií. A také hormonální cesty ovlivňující schopnost otěhotnět a udržet těhotenství. Podrobné informace o vlivu potravy byly publikovány v knížce Fertility Diet Guide z pera dr. Nielse H. Lauersena. Obsahuje mimo jiné 5 potravin, které jsou klíčem k lepší plodnosti.

  • 1. Mandle
    Látky obsažené v mandlích pozitivně ovlivňují kvalitu a zdraví vajíček a z celkového pohledu chrání organismus, včetně rozmnožovacího ústrojí, proti volným radikálům (což jsou látky, které poškozují buňky). Dále omezují faktory, které jsou spojovány s tzv. nevysvětlitelnou neplodností.

  • 2. Pšeničná zrna
    Takové obyčejné obilí, řeklo by se. Podle výzkumů však dokáže snížit riziko potratů v časných fázích těhotenství. Látky obsažené v pšenici jsou také nezbytné pro tvorbu ženských pohlavních hormonů a pomáhají udržovat rovnováhu mezi estrogenem a progesteronem.

  • 3. Rajčata a cibule neboli "pizza"
    Proč právě pizza? Lykopen obsažený v rajčatech je účinnější po tepelné úpravě rajčat. Podporuje zdraví a kvalitu spermií. Cibule, běžně přítomná na pizze, obsahuje selen, prvek nezbytný pro produkci zdravých spermií.

  • 4. Řepkový olej
    Řepkový olej je v české kuchyni běžná až obyčejná potravina. Z hlediska plodnosti je přínosem pro svůj obsah omega-3 nenasycených mastných kyselin, které jsou důležité pro vývoj zdravých vajíček. Tyto kyseliny se navíc podílejí na regulaci tvorby hormonů.

  • 5. Mrkev
    Obsah beta-karotenu činí z mrkve potravinu důležitou pro vývoj vajíčka, neboť beta-karoten je nutný pro tvorbu folikulární tekutiny, která tvoří živné prostředí pro zrající vajíčko. V organismu navíc z beta-karotenu vzniká vitamín A. Ten je nezbytný nejen pro správné vidění za šera, ale také pro otěhotnění jako takové.

(zak)

Zdroj: www.fertilitydietguide.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 2

Čtěte také

Jak probíhá oplození v reprodukčním centru (II. část)

 Jak probíhá oplození v reprodukčním centru (II. část)

Interrupce: Jak vysoké je riziko za život bez dítěte?

Interrupce: Jak vysoké je riziko za život bez dítěte?

Homeopatie: může pomoci k miminku?

Homeopatie: může pomoci k miminku?

Anovulace – porucha, která může stát za neschopností počít

Anovulace – porucha, která může stát za neschopností počít

Pojďte se podívat na facebook!

Pojďte se podívat na facebook!

Zdravější strava vede ke zlepšení plodnosti žen

Zdravější strava vede ke zlepšení plodnosti žen
Anketa

Souhlasíte s věkovým omezením umělého oplodnění?

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá
Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

Chci soutěžit

Video
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Osteoporóza a jak jí předcházet