Podle výzkumu spokojenost klientů v centrech asistované reprodukce stoupá

V průběhu července až října 2013 probíhal v 11 centrech asistované reprodukce v České republice výzkum zaměřený na jejich strukturu a hlavně na spokojenost klientů. Anketu vyplnilo celkem 451 respondentů. Jaké přinesla výsledky?

Podle výzkumu spokojenost klientů v centrech asistované reprodukce stoupá

V průběhu července až října 2013 probíhal v 11 centrech asistované reprodukce v České republice výzkum zaměřený na jejich strukturu a hlavně na spokojenost klientů. Anketu vyplnilo celkem 451 respondentů. Jaké přinesla výsledky?

Výsledky jsou převážně pozitivní

  1. Celková spokojenost klientů je na velmi vysoké úrovni – 82% klientů uvedlo, že jsou s centrem velmi spokojeni. To je od roku 2010 zlepšení o 10%.
  2. Klienti jsou ke svému centru velmi loajální – 95% dotazovaných by příště využilo služeb stejného centra jako doposud. Většina by také své centrum doporučila i známým.
  3. Celková poskytnutá péče byla hodnocena jako velmi dobrá (32%) až výborná (63%).

Poslední parametr byl pro celkovou spokojenost klientů nejvýznamnější. Nejčastějšími návrhy pro zlepšení byl kontakt se stále stejným lékařem, kratší čekací doby a podrobnější informace během léčby.

Polepšily si zdravotní sestry

Co se týče personálu, klienti oceňují nejen odbornost, ale i tzv. „soft skills“ – tedy porozumění, empatii a vzbuzování dobrého pocitu. Zde si polepšují i zdravotní sestry, které dokáží srozumitelněji odpovídat na případné dotazy. V porovnání s ostatními ročníky této ankety se mírně snížila důvěra k ošetřujícímu lékaři, oproti tomu hodnocení schopnosti personálu vzbudit v pacientovi dobrý pocit se konstantně zvyšuje.

Hlavní slovo má gynekolog

Jedním z cílů výzkumu bylo také zjistit, podle jakých kritérií si pacienti své centrum asistované reprodukce vybírají. Kde získávají pacienti informace před první návštěvou „svého“ centra?

  • od lékaře/gynekologa – 57%
  • od příbuzných/přátel/kolegů – 51%
  • na Internetových vyhledávačích – 47%
  • na Internetových stránkách center – 44%

Nejdůležitější pro konečný výběr je slovo ošetřujícího gynekologa.

Rozdíly jsou v zázemí pro klienta

V čem se hodnocení jednotlivých center nejvíce liší, je zázemí pro klienta. Celkově je ale také hodnoceno nadprůměrně. Jako výborné ho označilo 56% respondentů, to je zlepšení o 6% oproti loňskému roku.

Spokojení klienti

Celkově jsou tedy pacienti s úrovní péče center asistované reprodukce velmi spokojeni. Oceňují hlavně profesionalitu personálu a přístup k pacientům. Na druhou stranu by uvítali kratší čekací doby a stále stejného ošetřujícího lékaře. Pouze 28% klientů uvedlo konkrétní pracoviště, které nejvíce potřebuje zkvalitnit – nejčastěji uvedli recepci.

(jez)

Zdroj: Agentura IBRS – International Business and Research Services s.r.o.

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Těhotenství můžete zvládnout i s nemocným srdcem

Těhotenství můžete zvládnout i s nemocným srdcem

12 mýtů a pravd o neplodnosti

12 mýtů a pravd o neplodnosti

Umělé oplodnění může dopomoci k potomkovi. Někdy...

Umělé oplodnění může dopomoci k potomkovi. Někdy...

Umělé oplodnění: Základem je pozitivní myšlení

Umělé oplodnění: Základem je pozitivní myšlení

I v předčasné menopauze lze otěhotnět

I v předčasné menopauze lze otěhotnět

Pozor na čisticí prostředky – možná stojí za poklesem plodnosti!

Pozor na čisticí prostředky – možná stojí za poklesem plodnosti!
Anketa

Souhlasíte s věkovým omezením umělého oplodnění?

Soutěž o školní sadu
Soutěž o školní sadu Platnost: 1. 10. - 31. 10. 2018

V říjnové soutěži budeme hrát o školní sadu.

Chci soutěžit

Video
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Turistický průvodce aneb Co zabalit na cestu do Asie