Podle výzkumu spokojenost klientů v centrech asistované reprodukce stoupá

V průběhu července až října 2013 probíhal v 11 centrech asistované reprodukce v České republice výzkum zaměřený na jejich strukturu a hlavně na spokojenost klientů. Anketu vyplnilo celkem 451 respondentů. Jaké přinesla výsledky?

Podle výzkumu spokojenost klientů v centrech asistované reprodukce stoupá

V průběhu července až října 2013 probíhal v 11 centrech asistované reprodukce v České republice výzkum zaměřený na jejich strukturu a hlavně na spokojenost klientů. Anketu vyplnilo celkem 451 respondentů. Jaké přinesla výsledky?

Výsledky jsou převážně pozitivní

  1. Celková spokojenost klientů je na velmi vysoké úrovni – 82% klientů uvedlo, že jsou s centrem velmi spokojeni. To je od roku 2010 zlepšení o 10%.
  2. Klienti jsou ke svému centru velmi loajální – 95% dotazovaných by příště využilo služeb stejného centra jako doposud. Většina by také své centrum doporučila i známým.
  3. Celková poskytnutá péče byla hodnocena jako velmi dobrá (32%) až výborná (63%).

Poslední parametr byl pro celkovou spokojenost klientů nejvýznamnější. Nejčastějšími návrhy pro zlepšení byl kontakt se stále stejným lékařem, kratší čekací doby a podrobnější informace během léčby.

Polepšily si zdravotní sestry

Co se týče personálu, klienti oceňují nejen odbornost, ale i tzv. „soft skills“ – tedy porozumění, empatii a vzbuzování dobrého pocitu. Zde si polepšují i zdravotní sestry, které dokáží srozumitelněji odpovídat na případné dotazy. V porovnání s ostatními ročníky této ankety se mírně snížila důvěra k ošetřujícímu lékaři, oproti tomu hodnocení schopnosti personálu vzbudit v pacientovi dobrý pocit se konstantně zvyšuje.

Hlavní slovo má gynekolog

Jedním z cílů výzkumu bylo také zjistit, podle jakých kritérií si pacienti své centrum asistované reprodukce vybírají. Kde získávají pacienti informace před první návštěvou „svého“ centra?

  • od lékaře/gynekologa – 57%
  • od příbuzných/přátel/kolegů – 51%
  • na Internetových vyhledávačích – 47%
  • na Internetových stránkách center – 44%

Nejdůležitější pro konečný výběr je slovo ošetřujícího gynekologa.

Rozdíly jsou v zázemí pro klienta

V čem se hodnocení jednotlivých center nejvíce liší, je zázemí pro klienta. Celkově je ale také hodnoceno nadprůměrně. Jako výborné ho označilo 56% respondentů, to je zlepšení o 6% oproti loňskému roku.

Spokojení klienti

Celkově jsou tedy pacienti s úrovní péče center asistované reprodukce velmi spokojeni. Oceňují hlavně profesionalitu personálu a přístup k pacientům. Na druhou stranu by uvítali kratší čekací doby a stále stejného ošetřujícího lékaře. Pouze 28% klientů uvedlo konkrétní pracoviště, které nejvíce potřebuje zkvalitnit – nejčastěji uvedli recepci.

(jez)

Zdroj: Agentura IBRS – International Business and Research Services s.r.o.

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Závislost k miminku nepomůže

Závislost k miminku nepomůže

Anovulace – porucha, která může stát za neschopností počít

Anovulace – porucha, která může stát za neschopností počít

Neberte tikot biologických hodin na lehkou váhu

 Neberte tikot biologických hodin na lehkou váhu

Příčinou nevysvětlené neplodnosti může být celiakie

Příčinou nevysvětlené neplodnosti může být celiakie

10 kroků ke zdravému těhotenství

10 kroků ke zdravému těhotenství

Mobily příliš nenahrávají otěhotnění

Mobily příliš nenahrávají otěhotnění
Anketa

Souhlasíte s věkovým omezením umělého oplodnění?

Soutěž o autoškrabku
Soutěž o autoškrabku Platnost: 1. 12. - 31. 12. 2018

V prosincové soutěži budeme hrát o autoškrabku s teplou rukavicí.

Chci soutěžit

Video
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Kam za teplem? Nejoblíbenější destinace českých cestovatelů